Pagini

joi, 11 octombrie 2012

Cum se schimba caloriferul de caldura


 1. Mai intai se scoate antigelul din motor pe la surubul dedicat din partea stanga , jos cum stai sub masina si privesti inainte, e chiar in coltul radiatorului, e un surub de plastic.
2. Se desfac furtunele de la radiator de caldura cel ce vine in interior cu ajutorul unui cleste papagal. Astea cum stai sub masina (masina ridicate pe elevator sau macar o rampa, altfel slabe sanse de reusita) se afla deasupra casetei de servodirectiein partea stanga cum te uiti spre spatele masinii, partea cu bateria care e mai sus.
3. Mergem in masina si aici incepe distractia. Se scoate casetofonul, ornamentul lui, scrumiera, masca de plastic pe care e montat ceasul. Atentie masca asta are 2 suruburi in dreptul bordului, in rest e prinsa cu cleme destul de tari, se desface treptat cu un obiect de plastic pt a nu zgaria plasticul in sine sau chiar bordul.
Odata demontate astea, se trece la desfacerea suruburilor jugului de metal, ce tin aeroterma, are 2 piulite i partea de sus se vad cla, sunt de 13, trebuie o tubulara lunga si cu posibilitate de pivotare, si doua suruburi in partea de jos, dar ca asa ai acces la ele trebuie scoasa consola centrala, se desurubeaza nuca de la schimbator, se scoate ornamentul de plastic de la schimbator, se trage putin mai tare de materialul ala in sus si iese usor. se desface surubul din micuta cotiera, daca i se poate spune asa, si se desfac, fara frica ca nu se strica nimic, cele 4 piulite de la tabla aia care tine bucsa de la schimbator, sun de 10, trebuie o tubulara lunga in interior ca sa incapa capul mai lung al surubului, se desfac butoanele de la geamuri electrice si deschidere portbagaj, pt cine are asa ceva, apoi se ridica usor de consola centrala de plastic si se trage mai fortat de ea ca sa iasa, nuiese prea usor, dar trebuie tras ceva mai ferm si cu atentie sa nu rupeti nimi ori sa va loviti.
Dupa ce se elibereaza jugul ala, se ridica in sus si se prinde cu o sarmulita sa stea in pozitia aia.
4. Aeroterma inca nu se misca pt ca mai are inca 2 suruburi nesimtite pe interior, cu acces de desdesubt, dar pt asta trebuiesc desfacute cateva din conductele de aer ce merg in stanga si i dreapta maxim, nu cele de pe centru si apoi o sa aveti cat de cat acces la cate o piulita de 13 pe fiecare parte. Acum veti avea nevoie de cineva sa trwaga de carcasa aerotemei din partea ce a mai de jos, ca sa o scoateti din suruburile alea care sunt ceva mai lungi si o sa aveti mare bataie de cap cu ele. Odata miscata aeroterma din ele, o sa iasa si tevustile radiatorului interior din gaurile lor.
5. Radiatorul interior de caldura e prins cu o bucata de plastic prin 2 suruburi, care se desfac si se scoate radiatorul.Radiatorului cel nou, i se lipeste de jur imprejur o bucat de burete pt etansare ca sa nu bage aer cald cand dai pe rece(Daca este cumparat de nou, buretele intra in kit)
 

6. Se monteaza totul in ordine inversa, asta daca nu ati ratacit ceva si acum nu mai gasiti.

               

                                                 clubford.ro

3 comentarii:

  1. Multumesc mult am demontat suruurile de la bord sa-l trag putin in spate am demontat furtunele urmeaza sa demontez tuburile de aer apoi sa caut suruburile de M13 daca le voi gasi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut. Daca ai reusit lasa.mi nr.ul tau.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună ziua cum pot scoate caloriferul de habitaclu de la un Ford transit

    RăspundețiȘtergere