-aer fals
-senzori murdari
-filtre imbacsite
-fise intrerupte
-bujii cu ceramica fisurata
In primul rand se verifica furtunele de vacum daca sunt imbatranite,crapate.
-primul furtun iese din galeria de admisie si intra in regulatorul de presiune care este pe rampa injectoarelor.Binenteles se verifica si furtunul care iese din filtrul de aer si intra in admisie.
-al 2 lea furtun iese din galeria de admisie si intra in cutia de vacum pentru recircularea aerului in interior.
-al 3 lea furtun iese din galeria de admisie intra in cutia cu carbon activ,din cutia cu carbon activ furtunul intra in aerisirea rezervorului.
al 4 lea furtun iese din galeria de admisie si intra in blocul motor.Aici mai trebuie verificata supapa din capatul furtunului unde intra in motor.Furtunul iese prin tragere,supapa cand se scutura nu trebuie s zdrangane in interior,arcul care apasa supapa trebuie s fie destul de tare.
Pentru testare(ex 2/4 km) se poate izola furtunul care merge la galeria de admisie iar supapa se introduce in blocul motor cu o bucata de carpa,pentru a nu intra praf.
Problema mai poate fi si din ISCV(motor pas cu pas).Iscv ul este prin pe galeria de admisie.
Iscv ul se poate demonta pe sus mai greu,pe sub masina mai usor.Este prins de galerie in 2 suruburi.
Iscv ul la tipul cu galeria de aluminiu este aici
Iscv ul se curata cu spray pentru curatarea carburatoarelor.
ISCV murdar
ISCV curat
MAF
Maf ul trebuie curatat cu spray pentru carburatoare.Jetul spray ului se indreapta catre cele 2 filamente.Se da cu spray de la o distanta minima de 10 cm.Filamentele sunt foarte fragile.
E super tare si mai bine de atit nu se putea face o prezentare pentru ca si un incepator care nu stie apsolut nimic si se descurca cu ochii inchisi daca este atent la descriere ca sa respecte pas cu pas.Ai nota zece cu plus.
RăspundețiȘtergereAm si eu o rugaminte daca ai timp Imi poate spune careva dintre voi cu exactitate care este turul si returul pe motoarele de 1.6 16v zetec pentru ca uitandu-ma la rampa de injectie am vazut doua furtunele care este turul la benzina si care este returul!
Va multumesc anticipat pentru raspunsurile date.
Salutare,am uitat parola de la blog :)) Tur este cu clips alb si retur cu clips rosu.
RăspundețiȘtergerema poti ajuta cu un sfat? la mine relantiu e bun dar in sarcina cind calc pedala brusc imi da in nas si nu stiu ce naiba o fi ca am verificat furtunele de vacum si sint ok ,am scos mufa de la debitmetru si am mers asa 2km si la fel imi face ....ce poate fi?
RăspundețiȘtergereO cauza poate fi legata de bujii : scapari de scanteie pe la fise sau prin pipele bujiilor. Gasesti subiectul pe forum.
RăspundețiȘtergereSpor.
am avut si eu probleme cu iscv-ul si lam desfacut,curatat si surpriza...nu mai facea deloc serviciu....mam gandit sal las sa se usuce...degeaba...are in interior o tija iar pe ia o garnitura ,un arc...si ceva carel tine in cap+...ce nu se vede...si intr-un moment de inspiratie am luat surubelnita si lam inpins in sus garnitura a inchis gaura care comunica intre cele doua canale care si ele sunt prevazute cu gauri prin care primeste aerul....de la clapeta si cio mai primii...merge perfect...dar e vara nu stiu la iarna daca nu o fi problema si trebuie sal schimb....
RăspundețiȘtergerePS...multumesc pentru ce ai postat aici mi-a fost de ajutor
va salut.am un ford escort 1.4 benzina si de curand mi se opreste motorul la relanti, ba cand pornesc motorul ,ba la semoafor , cateodata turometrul oscileaza si merge ca si cum ar fi inecat motorul.ramane pornit dar face mult fun si se simte ca nu are arderea completa.m-am tot uitat pe net sa vad ce mai zice lumea si tin sa cred ca e ,,motorasul pas cu pas,, .intrebare: ce ar mai putea avea? si daca merge reparat mototrasul?
RăspundețiȘtergeream postat mai sus ....si am revenit...deci am desfacut capacul ala unde e filtru de aer am pornit motorul facea ca naiba ca de obicei si mai uitat la furtunasele alea ce ies din galeria de admisie si unul nu ducea nicaieri ,avea doar un mic cilindru .... i-am pus un furtunas ce era iesit...si surpriza a mers brici.nu tu fum negru nu mai mergea asa inecata.ce sa zic daca o duceam la un carpaci de mecanic sigur imi zicea ca costa nu stiu cat ca a reparat-o din greu.bafta
RăspundețiȘtergereCeau!am si eu o intrebare!am un ford escort motor 1.6 16V zetec si nu imi sta la relanti deloc!in ce consta asta mai pe larg:cand il pornesc trebuie tinut cam vreo 5 min la 2000 de ture pt a sta pornit,dar cand ii cald motorul imi ruleaza cam intre 300-500 de ture.Ce este de facut?care ar fi defectul?am intrebat multi mecanici si fiecare zice altceva!va rog sa ma ajutati daca stiti care este problema
RăspundețiȘtergeretot de la un furtun de vacum este problema....rage aer fals pe undeva.....aceeasi problema am avut-o si eu cu ea tot 1.6 16v zetec.....furtunul iese pe la blocul motor pe acolo prin zona unde este termostatul(nici eu nu ma pricep la termeni si denumiri)
ȘtergereSi eu am un ford cu motor de 1.6 16v am aceeasi problema cand o pornesc iarna la rece numi sta la relanti se subtureaza se scutura si se opreste am incercat si eu tot ce se putea dar degeaba dupa ce se incalzeste merge foarte bine.si de exemplu daca ma duc cu ia la rece dupa ce o pornesc si o scot la liber si franez se opreste ce poate fi daca ma poate ajuta cineva
RăspundețiȘtergereAceiasi problema o am si eu....am scimbat sonda lambda..am scos si catalizatorul....am schimbat senzorul de temperatura motor si degeaba....toti merg pe bajbaite....m am saturat sa schimb piese degeaba...mecanicii sant degeaba.
ȘtergereCum ai rezolvat problema, ca am cumpărat și eu un Escort 1.6 16v 97 și tot la fel pățesc.
ȘtergereDacă i-ai găsit rezolvare îmi poți spune și mie te rog?
0722381051
Si eu am un ford cu motor de 1.6 16v am aceeasi problema cand o pornesc iarna la rece numi sta la relanti se subtureaza se scutura si se opreste am incercat si eu tot ce se putea dar degeaba dupa ce se incalzeste merge foarte bine.si de exemplu daca ma duc cu ia la rece dupa ce o pornesc si o scot la liber si franez se opreste ce poate fi daca ma poate ajuta cineva, si nu imi sta la relanti deloc!in ce consta asta mai pe larg:cand il pornesc trebuie tinut cam vreo 5 min la 2000 de ture pt a sta pornit,dar cand ii cald motorul imi ruleaza cam intre 300-500 de ture.Ce este de facut?care ar fi defectul?am intrebat multi mecanici si fiecare zice altceva!va rog sa ma ajutati daca stiti care este problema
RăspundețiȘtergereSalutare am rezolvat problema cu relantiu era de la furtunasu care iese din pompa de servo frana si intra in galeria de admisie am pornito sta bine am mers vreo 500m am oprito si nu mai vrea sa porneasca ii dau la automat se aude un clan si atat lumini am dar claxon nu ce-o avea?
RăspundețiȘtergereSalut ,am si eu o problema similara cu un orion din 91 injectie monopunct,relanti aiurea,lipsa putere,amestec de benzina bogat,timp de o saptamana a mers perfect dupa ce am inlocuit senzorul Map de la vacuum,insa acum au inceput sa apara aceleasi simptome,oare ce ar putea fi...aproape sigur ceva legat de vacuum nu?
RăspundețiȘtergereRelantiu mare 1500 la pornire si nu coboara sub 1000,am curatat debimeru si motorasul pas cu pas,care ar fi problema?
RăspundețiȘtergereSall.am si eu o problema asemantoare..oscileaza la relatiu si sta la 1500 turatia
ȘtergereFord fiesta 14 benzina..ai rezolvat ceva?
Ștergerede ce se opreste in mers un ford escort 1.6 16 valve deodata si timp de 10 min nu porneste va rog datimi un sfat ce sai fac
RăspundețiȘtergereVa rog
RăspundețiȘtergereAm un ford escort porneste bine sta bine la relanti dar daca turez mai mult de 2000 da in nas si da rateuri dar dupa 2 min de mers functioneaza perfect dar daca o opresc cateva secunte si pornesc aceiasi problema
RăspundețiȘtergereClapeta de acceleratie...verificati clapeta de acceleratie, trebuie sa inchida cat de perfect posibil... are un surubel cu cap de imbus, pe reglajele cu arc, ce se blocheaza, eu am pilit la el ca sa pot aduce clapeta la etans.
RăspundețiȘtergereAm si eu aceeasi problema la un Escort 1,6 16 valve din 97..Imi raspunde greu la acceleratie..parca ia comanda cu intarziere,se aud rateuri in toba, scutura, se subtureaza la ralanti trage sa moara, se supratureaza brusc la2000 de ture iar in mers precum spuneam zgaltaie si se accelereaza cu intarziere si de multe ori trebuie sa calc pedala maxim ca sa se tureze..Am schimbat:clapeta acceleratie, valva relanti,sonda lambda,bujii,fise,bobina de inductie.Am curatat ISCV-ul si MAF-ul..Ce sa-i mai fac.?Acum merg cu mufa debitmetrului scoasa..nu e mara imbunatatire .parca se accelereaza un pic mai usor dar tot rau merge. PS:azi am pus si pompa de benzina noua. Va rog sa ma luminati si pe mine!! Multumesc
RăspundețiȘtergereverifica toate furtunele ce apartin de aer. poate sa fie fisurate sau destranse si primeste aer fals
Ștergereal doilea furtun ce iese din galeria de admisie si intra in motor pt reciclarea aerului la mn e scos afara dar nu vad unde ar intra ca nu vad alt furtun in care sa intre sau vreun teu ceva. merge la relanti si moare cand se incalzeste merge dar intrerupt si se da in nas.
RăspundețiȘtergerecare este cutia de vacuum pt reciclre a aerului in interior?
RăspundețiȘtergereBuna ziua am si eu un ford focus 2din 2007 si imi sta subturata sau in mers cand o scot pe liber se subtureaza si trepideaza toata masina de parca se rupe in doua,am schimbat fise buji,bobina,degeaba nu stiu de la ce este,ma puteti ajuta va rog ca nu stiu ce sa i mai fac,unde se afla supapa de relati mers in gol ca nu o gasesc,ca nu este ca la motoarele zetec.Multumesc
RăspundețiȘtergerebuna acel furtun care iese din galeria de admisie cu acel cot care se vede si in poza unde merge? la mine e scos acel furtun si nu stiu unde merge. porneste se tureaza pana la 2000 si moare.
RăspundețiȘtergereSalut am si eu o problema la un ford focus 1.6 16v cand imi sta la relanti e subturata da impresia ca s-ar opri motorul indiferent ca motorul este cald sau rece care ar fi problema daca ma poate ajuta cineva cu un sfat.
RăspundețiȘtergeream un ford escort 1.4 si cand il pornesc ami ramane blocat in 1.5 de ture cand plec cu el si schimb treapta mise urca in 3000 de ture si coboara cate odata ramane si blocat in 3000 de ture din ce cauza o fi ??
RăspundețiȘtergeream un ford escort 1.4 si cand il pornesc ami ramane blocat in 1.5 de ture cand plec cu el si schimb treapta mise urca in 3000 de ture si coboara cate odata ramane si blocat in 3000 de ture din ce cauza o fi ??
RăspundețiȘtergerebuna ziua.am am o problema la motor.am segmentato,si i-am dat cheie si se tureaza la maxim fara acceleratie.ce ar putea fi??va multumesc.
RăspundețiȘtergererezolvat---o tabla mi a blocat clapeta de acceleratie pe deschis.=))
ȘtergereAm un Ford escort din '97,motor 1.6,benzinar. Si de cand pornesc motorul trebuie sa tin piciorul pe accelaratie ca sa o tin la 1000 de turatii,astfel mi-se opreste motorul,fiindca acul turometrului ajunge la 200 de turatii. Ma gandeam sa o bag intr-un service sa ii fac un tester. A mai avut cineva problema asta?
ȘtergereSi eu am un Ford Escort 1.6 16V 1997 in Franta,i-a fost refacut motorul,fiind arsa garnitura de chiuloasa,am schimbat toate furtunele la ea,inclusiv acea valva cu arc pentru recircularea aerului,am pus de Ford Focus,am schimbat calculatorul de injectie,panoul de sigurante,sonda lamda,toti senzorii de la motor de temperatura,fise,bobina si bujii,corpul intreg de acceleratie,MAF-ul la fel,si mai este ceva,daca motorul,nu este perfect etanseizat,nu tine compresie si aveti probleme (garnitura baie de ulei,garnitura admisie,garnitura capac culbutori) cand vrea ea sta la relanti,de obicei o las 5 min pana urca temperatura,apoi plec cu ea,imi sta foarte bine la relanti...o mizerie de masina,din cate am inteles de la garaj Ford,sunt prost calculate pe partea supapelor,de aceea pe Focus au pus aproape acelasi motor (zetec) dar are in el un regulator in chiuloasa pentru nu stiu ce....ma rog,fugiti de escort-uri!
RăspundețiȘtergereBuna am un fort escort din 98 in masina pe partea dreapta jos este ud si ni stiu de unde este apa
RăspundețiȘtergereBuna am un fort escort din 98 in masina pe partea dreapta jos este ud si ni stiu de unde este apa
RăspundețiȘtergereEste ruginita tabla sub baterie si intra apa in copartiment.
ȘtergereBuna seara
RăspundețiȘtergereAm un escort din 96 motor 1.6 16V
Cand e motorul rece nu tine relantiul,
Cand se incalzeste merge ok
Ma pate ajuta cineva?
Multumesc
Am aceeiasi problema.daca ai rezolvat te rog ajutama si pe mine.nu stiu ce dreac sa i mai fac
ȘtergereSalut . Am un escort din 95. 1.4 benzina . In mers de fiecare data cand apas pedala de ambreiaj imi creste turatia motoruluiu pana pe la 3000.va rog o parere ? Mulțumesc.
RăspundețiȘtergereBuna ziua.
RăspundețiȘtergereAm un Focus 1 1.4 16v 2001 si am o problema cu senzorul de temperatura de pe chiuloasa.
L.am schimbat odata si a mers o perioada dar acum s.a bulit din nou. Imi face probleme ca nu vrea sa porneasca cand e putin calda. A mai intalnit cineva????
Buna ziua am si eu o intrebare am un ford escort 1.6 16 valve si nu mi sta la relantii cand e rece motorul si merge ca si cum ar fii inecata.ma poate ajuta cineva?
RăspundețiȘtergereBuna ziua ..ford focus 1.6 ti vct 2005 are iscv ?
RăspundețiȘtergereSalll scapati de fordur cu motor zetec cle mai proasye motoare ,am 4masini cu motor zetec nu sta la relanti,cind calci pedala,brusc da in nas ...cele mai proaste motoare am schimbat aproape tot la fel face,cel ma prost motor
RăspundețiȘtergereSall am un Ford escort din ,98 motor1,4 si îmi merge întrerupt nustiu de la ce ar putea fi i-am schimbat fise buji bobina si tot la fel merge de la ce poate fi mă poate ajuta cineva cu vreo informație
RăspundețiȘtergereDaca poate sa ma ajute cineva va rog frumos,am citit toate comentariile de mai sus,am un Ford focus din 1999. 1,8 benzina ,am fost os 4 servisuri,am ajuns si la un om care muncește la Ford ,problema mea este ca masina cand ma opresc la semafor se turează singura pana la 5 mi de rotati,daca apăs ambreiajul pe moment isi mai revine da se turează destul de des,am verificat furtunasele de vacuum,am schimbat motorasul pas cu pas,buji,filtre,am înlocuit debitmetrul aer si supapa luate de la dezmembrari sa vad daca e de acolo problema si tot se turează ,ma puteți ajuta careva cu un sfat va ror?am curățat si senzorul si clapeta de accelerației sidebitmetru nu stiu ce săi mai fac
RăspundețiȘtergerePana la urma cine ce a descoperit , de ce nu sta la relanti la rece?
RăspundețiȘtergereSalut,la o fiesta 1.25benzina an 2008 la rece merge intrerupt si fluctuatii la relantiu ,in mers are momente in care merge inecata ,sistem de aprindere si clapeta accelerTie sun bune;ce am gasit si mi se pare ne inregula sepRatorul degaze zdrangane ceva.ma puteti ajuta ?ms.
RăspundețiȘtergereNu este niciun raspuns pentru motoarele astea zetec 16 benzina in legatura cu relatiul ,nu se mentine si da in nas cind este rece ?
RăspundețiȘtergereSalutare am și eu un ford focus 1.8 benzina 16 valve zetec iam schimbat motorașul pas cu pas iar acum mia crescut consumul foarte mult care ar fi problema
RăspundețiȘtergereBună seara am un ford focus 1.6 16 valve 100 cp. Din 2005 benzină mia dat de cap nu reușesc sai rezolv relantiul ..iam schimbat clapeta de accelerație și tot asa face se opreste va rog ce trebuie sai fac
RăspundețiȘtergereO întrebare am un Ford focus mk1 și cu clima pornită scade repede relantiu de multe ori se oprește dar numai cu clima pornită îmi poate da cineva un sfat?
RăspundețiȘtergereBună ziua am și eu un ford focus mk1 2003 1.6 benzina 2 proble am la el 1 când pornesc mașina când e cald afara sau când vin de la un drum o opresc și pornesc ba pornește și se oprește imediat a 2 problema la orice viteza de la 2000de ture fie mai jos și o calc da cate un rateu ca și cum ii taie gazu știe cineva cărei problema mulțumesc frumos
RăspundețiȘtergere